رایانه
رایانه

رایانه

PHPچیست؟

هر روز وب سایت ها گسترش پیدا میکنند و مخاطبان بیشتری را در بر میگیرند. تا به حال بیش از 125.000.000 دامنه در اینترنت ثبت شده است که نشان دهنده گسترش سریع اینترنت می باشد. با بزرگ شدن و زیاد شدن مخاطبان وب سایت ها دیگر HTML پاسخگوی نیاز مدیران وب سایت ها نبود، از این رو به زبانی نیاز بود تا بتواند مانند نرم افزارهای Dektop عمل کند و به راحتی قابل گسترش باشد. زبان هایی مانند PHP, Asp, Java و ... به وجود آمدند تا به وب سایت ها خدمت کنند. در این مقاله شما را تا حدودی با زبان برنامه نویسی PHP آشنا میکنیم و نگاه کوتاهی به تاریخچه و عمل کرد PHP خواهیم انداخت.   ادامه مطلب ...

درباره زبان اچ تی ام ال HTML5

گفته می شود که HTML5 ویرایش تغییر یافته نسخه قبلی محسوب نمی شود .این نسخه شامل تمامی عناصر HTML4 و XHTML1.0 است.علاوه بر آن در طراحی این نسخه اصول پایه ای مدنظر قرار گرفته تا اطمینان حاصل شود که این نسخه بر روی تمامی پلتفرم ها به خوبی کار خواهد کرد ، با مرورگرهای قدیمی سازگار است و خطاهای برنامه نویسی رانیز به خوبی مدیریت میکند.

اول از همه HTML5 تعریفی جدید برای عناصر تگ ها ی موجود ارائه می دهد و عناصر جدیدی نیز به این نسخه افزوده شده است که به طراح اجازه می دهد تا کدهای با معنی تری بنویسد.چه لزومی دارد وقتی میتوانید از تگ های با معنی تری مثل footer , header , section , article و بسیاری از تگ های دیگر استفاده کنید صفحه تان را با تگ هایی مثل DIV پر کنید ؟

علاوه بر این ها HTML 5 را برای تعدادی دیگر از فناوری ها ی جدید دیگر نیز به کار می برند.برخی از این فناوری ها عبارتند از رسم تصاویر با استفاده از تگ <canvas> ، ذخیره سازی خارج از شبکه ، تگ های <video> و <audio> ، قابلیت کشیدن و رها کردن عناصر داخل صفحه ، پیوست کردن فونت به صفحه و دیگر قابلیت ها.

لازم است اشاره کنیم ، برخی از فناوری هایی که زمانب بخشی از مستندات HTML 5 بودند، اکنون جدا شده اند، از این رو از لحاظ فنی دیگر بخشی از HTML 5 به حساب نمی آیند.برخی از فناوری های به خصوص دیگر نیز هرگز بخشی از HTML5 نبوده اند ، این فناوری ها نیز گاهی بخشی از HTML 5 در نظر گرفته می شوند. از این رو مجبور می شوید از واژه هایی با مفاهیم گسترده تر استفاده کنید مانند (HTML5 و فناوری های مرتبط با آن).   

ادامه مطلب ...