رایانه
رایانه

رایانه

اطلاعات کامل درباره لینوکس

DOS، تنها سیستم‌عامل موجود برای کامپیوترهای شخصی بود. سیستم‌عاملی که با قیمت پنجاه هزار دلار از یک هکر سیاتلی توسط بیل گیتس خریداری و با یک استراتژی تجاری هوشمند، به تمام نقاط جهان پخش شد و کاربران کامپیوترهای شخصی انتخاب دیگری نداشتند. کامپیوترهای اپل مکینتاش از این لحاظ بهتر بودند، اما قیمت‌های نجومی، آن‌ها را از دسترس بیشتر افراد خارج می‌کرد.

نقطه اتکای دیگر دنیای کامپیوترها، یونیکس بود که قیمت بسیار بالایی داشت، تا حدی که کاربران کامپیوترهای شخصی از آن استفاده نمی‌کردند. کد منبع یونیکس که توسط آزمایشگاه­های بل بین دانشگاه‌­ها توزیع شده بود، محتاطانه محافظت می‌‌شد تا برای عموم فاش نشود. برای حل شدن این مسئله، هیچ یک از تولیدکنندگان نرم‌‌افزار راه‌حلی ارایه ندادند.

پس از مدتی به نظر می‌رسید این راه‌حل به صورت سیستم‌عامل MINIX ارایه شده است. این سیستم‌عامل ابتدا توسط "اندرو اس تاننباوم" -پروفسور هلندی- و به منظور تدریس عملیات داخلی یک سیستم‌عامل واقعی نوشته شده بود. سیستم‌عامل مذکور برای اجرا روی پردازنده‌های ۸۰۸۶ اینتل طراحی شده بود و خیلی سریع بازار را اشباع کرد.

MINIX به عنوان یک سیستم‌عامل خیلی خوب نبود، اما مزیت اصلی آن، در دسترس بودن کد منبع آن بود. هر کس که کتاب سیستم‌عامل تاننباوم را تهیه می­کرد، به ۱۲ هزار خط کد نوشته شده به زبان C و اسمبلی نیز دسترسی می‌یافت. برای نخستین‌بار، یک برنامه‌نویس یا هکر مشتاق می­توانست کد منبع سیستم‌عامل را مطالعه کند، چیزی که سازندگان نرم­افزارها آن را محدود کرده بودند. تاننباوم باعث فعالیت مغزهای متفکر علوم کامپیوتری در زمینه بحث و گفت‌وگو برای ایجاد سیستم‌عامل شد. دانشجویان کامپیوتر در سراسر دنیا با خواندن کتاب و کدهای منبع، سیستمی را که در کامپیوترشان در حال اجرا بود، درک کردند که یکی از آن‌ها "لینوس توروالدز" نام داشت.... 

ادامه مطلب ...

کرک KMS Activator Ultimate 2014 ویندوز 8.1 (تست شده)

پس از نصب ویندوز 8.1، مایکروسافت به مدت 30 روز به شما فرصت می دهد تا از ویندوز استفاده کنید و آن را مورد سنجش خود قرار دهید و چنانچه از قابلیت های ویندوز راضی بودید می بایستی نسبت به خرید شماره سریال قانونی اقدام کرده و ویندوز خود را از طریق اینترنت فعال کنید، ولی از آنجایی که بسیاری از کاربران ایرانی ویندوز را به صورت غیر قانونی نصب می کنند و از طرفی هم امکان خرید ویندوز برای بسیاری از کاربران مهیا نیست، کاربران همواره به دنبال رفع این محدودیت زمانی ویندوز 8 هستند. 


لینک های دانلود در ادامه مطلب   

ادامه مطلب ...

چطوری به ویندوز 8 عادت کنیم؟

ادامه مطلب ...

خوش آمدید

با سلام خدمت بازدید کننده گرامی در این وبلاگ نکاتی در هنگام کار با رایانه مطرح میشود و سعی شده تا در این وبلاگ بیشتر نکات مهم جمع آوری و مطرح شود ضمنا شما میتوانید در قسمت پشتیبانی سوالات خود را مطرح نماییید همچنین میتوانید با مراجعه به گروه مشکلات رایانه ای در شبکه اجتماعی فیسنما مشکلات خود را مطرح نمایید تا در سریعترین زمان ممکن به آنها پاسخ داده شود.

((جهت ورود به گروه مشکلات رایانه ای روی دکمه زیر کلیک کنید))

با تشکر از بازدید شما

مدیریت وبلاگ

امیرمحمد زارع زاده